Veelgestelde vragen over Bol, Amazon, Mediamarkt & Saturn
Hier hebben we de vragen verzameld over het terugsturen van en garantie op bestellingen via Bol, Amazon, Mediamarkt & Saturn. Hier hebben we de vragen verzameld over het terugsturen van en garantie op bestellingen via Bol en Amazon. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk verder bij onze klantenservice voor de verschillende onderwerpen.
Waarom is mijn teruggestuurde product nog niet verwerkt?
Het kan tot zes dagen duren voordat een pakket wordt afgeleverd door de bezorger bij ons. Is het pakket minder dan zes dagen naar ons onderweg? Dan kan je binnen deze termijn bericht van ons verwachten. Is het meer dan zes dagen geleden? Dan vernemen wij dat graag via klantenservice@azerty.nl. Vermeld daarbij duidelijk alle gegevens van je zending, zoals ordernummer en adres. Wij kunnen dan een onderzoek starten naar het pakket.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Binnen de termijn van herroepingswet aangegeven op de site waarbij u het artikel heeft u het recht om uw bestelling te retourneren. Meld gemakkelijk je retour aan op onze website. Je krijgt dan een retourlabel om je product naar ons terug te sturen.
Kan ik mijn artikel ruilen?
Het is niet mogelijk om een product te ruilen. Je kan het artikel naar ons terugsturen voor geld teruggave door middel van een retourmelding onze website. Indien gewenst kan je alvast het nieuwe juiste artikel bestellen.
Mijn product is defect (buiten de retourtermijn), hoe kan ik een serviceaanvraag indienen?
Helaas valt het product buiten de retourtermijn en kunnen wij het aankoopbedrag niet terugbetalen. Wel kan je het product naar ons opsturen voor garantie. Je kunt hiervoor een aanvraag doen op onze website.
Leg hierin zo gedetailleerd mogelijk uit wat je wensen zijn, wat het probleem is, eventueel verduidelijkt met foto’s. Er wordt zo snel mogelijk een retourlabel toegestuurd.
Onze serviceafdeling bekijkt vervolgens of het product binnen de garantievoorwaarden valt en wat de mogelijkheden zijn voor of het vervangen of gerepareerd wordt.
Ik heb per ongeluk mijn betaling naar Azerty overgemaakt, wat nu?
Graag ontvangen wij jouw bankrekeningnummer, zodat wij het aan ons betaalde bedrag zo spoedig mogelijk kunnen terugstorten. Stuur daarvoor een mail naar administratie@azerty.nl met in het onderwerp: Marketplaces + jouw ordernummer.
Let op! Zorg er wel voor dat je de betaling alsnog maakt via de website van de aankoop. Pas als daar de betaling binnen is word de order verwerkt in het systeem.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Het product dat je hebt besteld is niet meer bij ons op voorraad. Hierdoor kunnen wij niet aan de levertijdsvoorwaarden voldoen en zijn we genoodzaakt de order te annuleren.
Ook kan het gaan om een onjuiste prijs waardoor we de order hebben geannuleerd.
Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit nog?
Wanneer jij je order niet meer kan annuleren op de website waar je deze hebt gekocht, dan zijn wij helaas ook niet meer in staat om deze te annuleren. De order is op dat moment al verzonden. Om de order te retourneren, kan je de order weigeren aan de deur of een retouraanvraag doen via onze website.
Is het mogelijk om achteraf mijn factuuradres te wijzigen?
Het is niet mogelijk om een factuuradres te wijzigen. Wel is het mogelijk om een BTW factuur aan te vragen. Je kan een mail sturen naar bol@azerty.nl, amazon@azerty.nl of mediamarkt@azerty.nl met daarin de volgende gegevens:
Het ordernummer, het juiste adres en indien gewenst het btw-nummer.
Hoe snel wordt mijn bedrag terugbetaald nadat ik mijn order heb geannuleerd?
Zodra we de annulering verwerkt hebben, betalen we je terug. Dit duurt gemiddeld tussen de 1 en 5 dagen.