Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

PostNL

U kunt als klant rekenen op een tijdige bezorging van de post, zes dagen per week. Dat blijkt uit de geschatte cijfers van de kwaliteit van de postbezorging door PostNL: in 2005 kwam ca. 95% van alle binnenlandse post binnen 24 uur aan bij de klanten van Azerty.

Ondanks het feit dat Azerty de bezorging heeft uitbesteed, houdt zij de bezorging nauwlettend in de gaten. Wanneer u kiest om de bestelling te laten versturen, krijgt u op de dag van verzending een Track & Trace-code om de bestelling vanaf het moment van verzending tot aan uw voordeur te volgen.

Wanneer u niet thuis bent, laat PostNL een briefje achter met de melding dat de postbezorger lang is geweest en dat hij de volgende werkdag weer langs zal komen. Indien u bij de tweede afleverpoging ook niet thuis bent om het pakket aan te nemen, dan wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt afgegeven. Daar blijft het pakket 3 weken liggen, zodat u voldoende tijd heeft om het af te halen.

PostNL ontvangt van Azerty buiten het adres ook uw emailadres om u op de hoogte te houden van de voortgang van uw zending. Uw emailadres wordt verder niet voor andere zaken gebruikt.

Het komt wel eens voor dat de Track & Trace-code aangeeft dat de zending is afgeleverd, zonder dat u het pakket zelf heeft aangenomen. We raden u dan aan om eerst bij de buren te vragen of zij het pakket hebben aangenomen. Indien u de bestelling 3 dagen na het ontvangen van de Track & Trace-code niet heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op. Indien nodig zullen wij dan bij PostNL een onderzoek in laten stellen, waarbij zal worden achterhaald waar het pakket zich bevindt.