Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Servicevoorwaarden

Op elke serviceaanvraag bij Azerty is het Nederlands recht van toepassing. Bij twijfelgevallen is het Nederlands recht altijd leidend en zal daar dan ook naar gekeken worden. Daarnaast zijn onze algemene voorwaarden en de voorwaarden beschreven in dit document van toepassing. Hieronder vallen alle producten die door Azerty terug worden ontvangen wegens beschadigingen, defecten, herroepingsrecht en andere zaken die door de serviceafdeling in behandeling worden genomen.

  1. Verpakking
  2. Vervoer naar Azerty
  3. Producten
  4. Dataverlies en back-ups
  5. Testen
  6. Creditering of omruil
  7. Herroepingsrecht
  1. Verpakking

    1. Het product dient degelijk verpakt te zijn met een omdoos.
    2. Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de verpakking van het product.
    3. Schade die is ontstaan door het onvoldoende verpakken van het product kan de garantie en/of het recht op retour doen vervallen en kan in rekening worden gebracht.
    4. Azerty kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die is ontstaan tijdens het transport van de klant naar Azerty.
  2. Vervoer naar Azerty

    1. Producten die naar Azerty worden (terug)gestuurd dienen altijd voldoende gefrankeerd te worden. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden kunnen niet in ontvangst genomen worden door Azerty.
    2. De verzender is verantwoordelijk voor de zending totdat deze door Azerty is ontvangen. Het is daarom aan te raden alle retourzendingen verzekerd te verzenden.
    3. Alleen in de volgende gevallen kunnen de kosten voor de retourzending tot een maximum van €15,- bij Azerty gedeclareerd worden:
      1. Azerty heeft een ander product geleverd dan het bestelde product.
      2. Er is sprake van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden.
  3. Producten

    1. Producten dienen zoveel mogelijk inclusief originele verpakking en accessoires geretourneerd te worden, tenzij anders overeengekomen. Als een accessoire een essentieel onderdeel uitmaakt van een product, zoals een I/O-shield bij een moederbord, dient dit altijd mee te worden gestuurd.
    2. Bijgeleverde producten die geen onderdeel uitmaken van het product waarover de klacht gaat, dienen apart te worden vermeld bij de serviceaanvraag.
    3. In verband met licentierechten kunnen softwareproducten alleen teruggenomen worden met een intacte verzegeling.
    4. Indien een product deel uitmaakt van een set, zoals bij dual channel geheugen, dient de complete set te worden geretourneerd.
    5. Bij een moederbord dient de socket onbeschadigd (of na overleg) met het originele afdekplaatje of met gemonteerde processor geleverd te worden.
  4. Dataverlies en back-ups

    1. Bij het terugsturen van datadragers zoals harde schrijven, SSD’s, geheugenkaarten, etc. is de klant zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up. Azerty is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van data.
  5. Testen

    1. Het product wordt onderzocht/getest op basis van de door de klant vermelde klacht. Indien er geen defect kan worden geconstateerd op basis van de klacht of als het defect buiten de garantievoorwaarden valt kunnen testkosten in rekening worden gebracht.
    2. Indien een product (een deel van) een niet door Azerty geassembleerd systeem betreft kunnen testkosten in rekening worden gebracht.
  6. Creditering of omruil


    Indien u een servicenummer heeft aangevraagd en u recht heeft op creditering of omruil voor een ander product, gelden tevens de onderstaande punten.
    1. Het product dient volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden.
    2. Bij beschadiging van het product of de verpakking, of bij het ontbreken van accessoires, kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
  7. Herroepingsrecht


    Bij een retournering onder het herroepingsrecht gelden tevens de punten genoemd bij artikel 6 en de volgende punten.
    1. Eventuele waardevermindering die op is getreden door gebruik anders dan in een fysieke winkel kan in rekening worden gebracht.
    2. Uitzonderingen en andere richtlijnen zoals beschreven op azerty.nl/herroepingsrecht zijn van toepassing.