Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Serviceaanvraag

Heeft u een defect of verkeerd product ontvangen? Is uw bestelling tijdens transport naar u beschadigd? Wenst u uw aankoop te retourneren onder het herroepingsrecht? Azerty onderscheidt zich door een snelle retourservice. Of u nu één of meerdere producten wilt retourneren, in de meeste gevallen kunnen wij binnen enkele dagen een om- of inruil realiseren.

Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen dient u via onderstaande stappen een serviceaanvraag bij ons in te dienen. Om dit proces nog duidelijker te maken kunt u ook deze video op YouTube bekijken.

  • Log in op Mijn Azerty
  • Klik op ‘Servicenummer aanvragen
  • Geef bij stap 1 aan welk product u retourneert
  • Indien u meerdere producten retourneert kunt u dit bij stap 2 aangeven
  • Beschrijf bij stap 3 zo zorgvuldig mogelijk uw problemen, wensen en uw gewenste afleveradres
  • Bevestig de aanvraag bij stap 4

Wij zullen uw aanvraag zo snel mogelijk goedkeuren, waarna u een email ontvangt met een servicenummer en verzendinstructies. Als u nog vragen hebt vóór het terugsturen van het product verzoek wij u te reageren op de ontvangen email. 

Richtlijnen retourneren

Bij het retourneren van een product naar Azerty dient u de volgende richtlijnen te volgen.

  • Het product dient degelijk verpakt te zijn met een omdoos, zoveel mogelijk inclusief originele verpakking en accessoires.
  • Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de verpakking van het product.
  • Stuur de producten altijd voldoende gefrankeerd naar Azerty. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden zullen wij niet in ontvangst nemen.
  • U bent als verzender verantwoordelijk voor de zending totdat deze door Azerty is ontvangen. Wij adviseren u dan ook om uw product(en) verzekerd te verzenden.
  • In de volgende gevallen kunt u de kosten voor de retourzending per mail bij Azerty declareren:
    • Azerty heeft een ander product geleverd dan het bestelde product.
    • Er is sprake van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden.

Als u een product onder de wet Koop op Afstand naar ons terug wilt sturen, dan dient u daarnaast de onderstaande richtlijnen te volgen.

  • Het product dient volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden.
  • Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
  • Eventuele waardevermindering die op is getreden door gebruik anders dan in een fysieke winkel kan in rekening worden gebracht.

Verdere afhandeling

Zodra het product bij ons binnen is gekomen zal onze serviceafdeling beoordelen of u recht heeft op reparatie, omruil of creditering. U dient ervoor te zorgen dat het product binnen twee weken na het indienen van de serviceaanvraag bij ons binnen is. Binnen deze termijn kunnen wij de aanvraagdatum hanteren bij het verwerken van uw serviceaanvraag. Als het product later bij ons binnenkomt zullen wij de datum van ontvangst door Azerty hanteren.

U kunt de status van uw aanvraag volgen via Mijn Azerty. Er kan enige vertraging zitten tussen het moment dat PostNL uw pakket bij ons aflevert en deze informatie in Mijn Azerty voor u zichtbaar wordt. Dit komt doordat wij alle pakketten tegelijk binnenkrijgen, maar deze niet tegelijk kunnen verwerken. Als u tussentijds vragen of opmerkingen heeft, neem dan gerust contact met ons op. Wij proberen u zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.

Vragen over service en retourneren

Heeft u een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan direct contact op met onze serviceafdeling.

Email: service@azerty.nl
Telefonisch: 0572 328 120