• In-house assemblage
  • Voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis*
  • Eigen technische dienst
  • We helpen je graag: 0572-328120

Azerty.nl voor zakelijke accounts

Onze website beschikt over mogelijkheden die speciaal zijn ontwikkeld voor jou als zakelijke klant. Dankzij deze opties is het mogelijk om collega’s rechten te geven om binnen het account acties uit te voeren.

Binnen jouw zakelijke account vind je de volgende opties:

  • Bedrijfsprofiel
  • Rollen en rechten
  • Bedrijfsgebruikers
  • Bedrijfsstructuur

Bedrijfsprofiel

In het bedrijfsprofiel vind je een overzicht van jouw bedrijfsgegevens terug, waaronder:

  • Accountgegevens
  • Vestigingsadres
  • Contacten (waaronder de bedrijfsbeheerder en de vertegenwoordiger vanuit Azerty)
  • Betaalgegevens
  • Bezorginformatie

Aanpassingen van accountgegevens doe je bij “Accountgegevens” in het linker menu.

Rollen en rechten

Om je account in te richten, raden we je aan om te starten bij “Rollen en Rechten”.


Bij rollen en rechten beheer je de rollen en rechten van de verschillende gebruikers binnen jouw account. Je kunt hier rollen aanmaken en aanpassen. Per rol kun je de rechten selecteren die iemand mag hebben.


Een nieuwe rol aanmaken:

  1. Klik op “Nieuwe rol toevoegen”. Er opent een nieuw venster.
  2. Geef de rol een naam (bijvoorbeeld Inkoper) en vul deze in bij “Rolnaam”.
  3. Bepaal de rechten van deze rol. Wanneer het vakje open is, heeft deze rol daar geen rechten voor. Staat er een vinkje, dan is deze rol daartoe wel bevoegd. Door op de rechten te klikken, pas je dit aan.
  4. Klik op “Rol opslaan” om de rol op te slaan.

Vervolgens zie je een overzicht van alle rollen. Daarop kun je verschillende acties uitvoeren:

  • Dupliceren: hiermee kopieer je de rol, met de daarbij behorende rechten. Deze kun je vervolgens eenvoudig aanpassen voor een nieuwe rol.
  • Bewerken: hiermee kan je de rolnaam en de rechten aanpassen.
  • Verwijderen: hiermee verwijder je de rol. Let erop dat je dit niet meer terug kunt draaien.

Bedrijfsgebruikers

Bij bedrijfsgebruikers zie je een overzicht van alle gebruikers. Hier is het ook mogelijk om een nieuwe gebruiker toe te voegen. Zie daarvoor “Een nieuwe gebruiker toevoegen”. Zodra je een gebruiker hebt aangemaakt en een rol hebt toegekend dan is dit ook terug te zien onder “Rollen en rechten”.

Hier is het mogelijk om gebruikers te bewerken of te verwijderen. Ook kan je hier filteren op actieve en inactieve gebruikers.

Bedrijfsstructuur

Als je één of meerdere rollen hebt aangemaakt, is het mogelijk om jouw bedrijfsstructuur aan te maken. Dit doe je bij “Bedrijfsstructuur”.

Een nieuwe gebruiker aanmaken:

  1. Selecteer de gebruiker of de naam waaronder de nieuwe gebruiker geplaatst moet worden.
  2. Klik op “Gebruiker toevoegen”. Een pop-up wordt geopend.
  3. Geef de gebruiker een functietitel (bijvoorbeeld Inkoper) en vul deze in bij “Functietitel”.
  4. Bij “Rol van gebruiker” selecteer je de rol die je aan deze gebruiker wilt toekennen.
  5. Vul de gegevens van de gebruiker verder aan (voornaam, achternaam, e-mail en telefoonnummer).
  6. Bij “Status” heb je twee opties: actief en inactief. Met een actief account kan de gebruiker ook daadwerkelijk acties uitvoeren. Dit maak je met een inactief account niet mogelijk. De “Status” staat standaard op actief.
  7. De nieuwe gebruiker vind je terug onder “Bedrijfsgebruikers”.

Een team aanmaken:

  1. Selecteer de hoofdgebruiker (jouw naam (ik))
  2. Klik op “Team toevoegen”. Een pop-up wordt geopend.
  3. Geef het team een naam (bijvoorbeeld Inkoop) en vul deze in bij “Team naam”.
  4. Selecteer de adressen van het team.
  5. Formuleer een omschrijving.
  6. Klik op “Opslaan”.

Gebruikers in een team plaatsen:


Als zowel gebruiker en team zijn aangemaakt, is het mogelijk om gebruikers in teams te slepen. Het wordt daarmee mogelijk om gebruikers in teams te plaatsen.

Bezig met laden...