Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

< Informatie overzicht

Veelgestelde vragen

Staat je vraag hier niet tussen? Kijk op onze contactinformatie pagina voor verschillende contactmogelijkheden.

Algemeen

Ik vind bepaalde producten niet op de website, wat nu?

Op zoek naar een product waarvan je zeker weet dat we het hebben, maar je kunt het niet vinden op onze website? Of wil je een product kopen dat (nog) niet in ons assortiment is opgenomen? Neem dan contact met ons op en we zullen kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Hoe kan het dat de levertijd van mijn product van 2-3 naar 10+ werkdagen is gegaan?

De meeste producten op onze website hebben meerdere leveranciers. We hebben meerdere leveranciers, zodat we kunnen kiezen voor de leverancier met voorraad. Echter kan het voorkomen dat geen enkele leverancier meer voorraad heeft. Dan verspringt de levertijd indicatie van een product naar 10+ werkdagen. Desgevraagd zullen wij de leverdatum voor je opvragen en je middels een order update op de hoogte houden van de voortgang van jouw order.

Hoe stel ik mijn verzending in voor afhalen bij een PostNL PakjeGemak-afhaalpunt?

Wil je je bestelling ophalen via een PostNL PakjeGemak-afhaalpunt? Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  1. Plaats de producten die je wilt bestellen in je winkelwagen.
  2. Kies bij verzendmethode voor Nederland onder Standaard (met Track &Trace).
  3. Ga door naar het volgende scherm.
  4. Hier kun je je afleveradres wijzigen door bij Afleveradres op Wijzig te klikken.
  5. In de pop-up die naar voren komt kun je onderaan kiezen voor Bezorgen op een PakjeGemak- afhaalpunt.
  6. Geef je postcode of plaatsnaam op en kies voor het afhaalpunt van jouw voorkeur.

Ik heb een klacht, hoe kan ik die indienen?

Hiervoor kun je onze klachtenprocedure volgen.

Wat is bulk verpakking?

Een product met bulkverpakking wordt geleverd in een minimale verpakking. Deze producten zijn nieuw en ongebruikt, maar worden bij ons aangeleverd zonder de mooie verpakking die je misschien verwacht. Een voorbeeld hiervan is een harde schijf, welke vaak wordt geleverd in antistatisch plastic zonder verdere verpakking eromheen.

Zakelijk

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account?

Aan een zakelijk account zijn verschillende voordelen verbonden. Zo kun je betalen op rekening, kun je een vaste accountmanager krijgen zodat je altijd hetzelfde aanspreekpunt hebt en kun je in sommige gevallen volumekorting krijgen. Kijk voor meer voordelen op onze pagina Voordelen van een zakelijk account.

Heeft een zakelijke bestelling recht op herroepingsrecht?

Bij een zakelijke bestelling kun je helaas geen gebruik maken van de Wet koop of afstand.

Tags: wkoa

Bestellen en betalen

Kan ik een notebook, telefoon of VGA-kaart lenen tegen betaling?

Indien je niet zonder notebook, telefoon of VGA-kaart kunt dan kun je gebruik maken van een leenproduct. Hiervoor dien je een verzoek in via service@azerty.nl. Naar verwachting worden er €45 aan leenkosten in rekening gebracht. Per case beoordelen wat hierin de mogelijkheden zijn.

Tags: lening

Is het mogelijk om achteraf mijn factuuradres te wijzigen.

Helaas is het niet mogelijk om achteraf jouw factuuradres te wijzigen.

Tags: veranderen

Hoe kan ik een product toevoegen nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Zelf kun je een lopende order niet aanpassen. Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden. Dit kan via e-mail via verkoop@azerty.nl of bel ons op 0572-328120 voor particuliere klanten of op 0572-328123 voor zakelijke klanten.

Kan ik VVV-bonnen inwisselen bij Azerty?

Helaas is het niet mogelijk om VVV-bonnen in te wisselen. Je kunt uiteraard wel gebruik maken van onze overige betaalmethodes.

Op welke manier kan ik mijn betaling voldoen?

Hier vind je alle financiële gegevens van Azerty.

Hoe snel wordt mijn bedrag terugbetaald nadat ik mijn order heb geannuleerd?

Zodra we de annulering verwerkt hebben, betalen we je terug. Dit duurt gemiddeld tussen de 1 en 5 dagen.

Tags: wkoa

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Hoewel wij jammer vinden dat je een bestelling annuleert, doen wij hier niet moeilijk over. Neem om een order te annuleren contact met ons op en wij maken het in orde. Contact opnemen met ons kan via e-mail via verkoop@azerty.nl of bel ons op 0572-328120 voor particuliere klanten of op 0572-328123 voor zakelijke klanten.

Mijn betaling is mislukt, hoe kan ik alsnog betalen?

Indien jouw iDeal-, creditcard- of PayPal-betaling niet goed is gegaan, kun je de betaling via jouw account alsnog voldoen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Log in op Mijn Azerty
  • Navigeer naar ‘Orders/facturen
  • Selecteer de juiste order
  • Klik op de link bij ‘Betaalwijze’
  • Je kunt nu de betaling alsnog voldoen via de bekende beveiligde omgeving

Wil je jouw betaling op een andere manier voldoen? Neem dan contact met ons op en wij zorgen dat de betalingsmethode wordt aangepast. Contact opnemen met ons kan via e-mail verkoop@azerty.nl of bel ons op 0572-328120 voor particuliere klanten of op 0572-328123 voor zakelijke klanten.

Wat is het IBAN-nummer van Azerty?

Hier vind je alle financiële gegevens van Azerty.

Tags: kvk, BTW-nummer, rabobank

Kan ik een kopie van mijn factuur/creditnota ontvangen?

Dit is mogelijk, je kunt hiervoor een e-mail sturen naar debiteuren@azerty.nl met jouw klantnummer en factuurnummer.

Acties en sponsoring

Ik heb nog geen gamecode ontvangen, wanneer krijg ik die?

Heb je je bestelling ontvangen en is er een factuur aangemaakt? Dan kun je je gamecode aanvragen via de stappen op de actiepagina. Nadat je je code hebt aangevraagd kan het tot vijf werkdagen duren voor je aanvraag verwerkt is. Per actie zijn verschillende voorwaarden van toepassing en kunnen de stappen die je moet doorlopen en de wachttijden variëren. Lees dus altijd goed de actiepagina.

Wie organiseert de game-acties?

Game-acties worden over het algemeen georganiseerd door de fabrikant van je product. Zij bepalen dan ook de voorwaarden en productselectie van een actie. Wij kunnen hier dus niet van afwijken.

Hoe kan ik mijn game-code verzilveren?

Hoe en waar je je gamecode in kunt wisselen verschilt per actie. Lees daarom altijd goed de actiepagina, zodat je niet voor verrassingen komt te staan of een actie misloopt.

Welke acties lopen er?

Kijk voor een overzicht van alle actuele acties op onze overzichtspagina met alle lopende acties.

Hoe weet ik of mijn product meedoet aan de actie?

Kijk hiervoor op de actiepagina van de actie waaraan je mee wilt doen. We proberen ook bij alle deelnemende producten te vermelden dat ze meedoen aan een actie, maar het kan zijn dat we een product missen bij het toevoegen van deze melding. Wil je zeker weten of een product meedoet aan een actie? Neem dan contact met ons op.

Ik heb vorige week een product gekocht, maar deze week krijg ik er een game bij. Kan ik alsnog de gamecode krijgen?

Het is het niet mogelijk om buiten de actieperiode mee te doen aan een actie vanuit een fabrikant. Wil je graag meer weten over een specifieke actie? Neem dan contact met ons op.

Mijn product doet niet mee aan de actie, kan ik alsnog een code krijgen?

Het is niet mogelijk om producten toe te voegen aan de lijst met geselecteerde producten die wij hebben gekregen vanuit de fabrikant. Wil je graag meer weten over een specifieke actie? Neem dan contact met ons op.

De claimperiode is voorbij, kan ik alsnog meedoen aan de actie?

Het is het niet mogelijk om buiten de actieperiode mee te doen aan een actie vanuit een fabrikant. Wil je graag meer weten over een specifieke actie? Neem dan contact met ons op.

Welke activiteiten sponsort Azerty?

Azerty sponsort verschillende activiteiten en organisaties, zoals Rohda Raalte en verschillende LAN-parties. Kijk voor meer informatie op onze sponsorpagina.

Kan Azerty mij sponsoren?

Azerty heeft een selectief sponsorbeleid en kunnen helaas niet iedereen sponsoren. Denk je dat we tot een leuke en goede samenwerking kunnen komen? Stuur dan een mailtje met je voorstel naar marketing@azerty.nl.

Assemblage en technisch

Azerty heeft eigen assemblage

Assemblage service nodig? Bekijk onze pagina https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service.

Ik heb losse onderdelen aangeschaft. Kan ik achteraf alsnog assemblage door Azerty laten uitvoeren?

Dit is uiteraard mogelijk. Hiervoor vragen we je een service aanvraag bij ons in te dienen.

Hoe lang duurt het totdat ik mijn door Azerty geassembleerde systeem thuis heb?

Op het moment dat alle producten binnen zijn en de status “in Assemblage” is, is het ons streven om het systeem binnen 3 werkdagen gereed te maken.

Ik heb geen technische kennis. Wat nu?

Geen zorgen! Wij van Azerty kunnen jouw systeem assembleren: https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service.

Tags: assemblage, pc bouwen

Wat moet ik doen als ik geen beeld heb?

Hieronder helpen we je graag met verschillende problemen.

1e Troubleshoot
PC geeft na levering/assemblage geen signaal naar de monitor
https://youtu.be/xUVUDg9CfxM
2e Troubleshoot
Veel voorkomende fouten
https://youtu.be/k-rKQeax38Q

Tags: zwart beeld

Hoe bouw ik een PC?

Korte versie https://youtu.be/EN48QWMeA3Y
Lange versie https://youtu.be/aioKTl3iQLE
Game PC AMD Ryzen Assemblage https://youtu.be/v2pUQAyCiTI
Basic Game PC Azerty Assemblage https://youtu.be/4xBASUJRzak
Basic Mini PC Azerty Assemblage https://youtu.be/EIm8KMbZJ2E
Basic Azerty Assemblage Video https://youtu.be/4Rvvc5r5Fzw
AMD Ryzen Threadripper plaatsen https://youtu.be/rYOQHCu2FK4
We hebben ook een livestream waarop we dagelijks live systemen assembleren https://www.youtube.com/azerty
Compatibiliteit Intel Chipsets & Processoren https://azerty.nl/compatibiliteit-intel-socket-1151

Tags: pc bouwen, zelf bouwen

Garantie en service

Openingstijden service

De openingstijden van de serviceafdeling vind je hier

Tags: openingstijden

Er is iets defect. Wat nu?

Indien je reeds hebt uitgezocht welk onderdeel defect of incompatibel is, zien wij deze graag tegemoet voor service. Informatie over de service procedure vind je hier: http://azerty.nl/serviceaanvraag. We hebben ook een video waarin de procedure wordt besproken: https://www.youtube.com/watch?v=_MG0vruhWmw

Tags: kapot

Mogelijke onderzoekskosten

Voor mogelijke onderzoekskosten bekijk onze pagina https://azerty.nl/mogelijke-kosten

Wat is de doorlooptijd op de serviceafdeling?

Het verschilt per geval wat de doorlooptijd van een serviceaanvraag is. Vaak kunnen we je binnen enkele dagen een indicatie geven en met een passende oplossing komen. Als het product naar de fabrikant of naar een door de fabrikant aangewezen reparateur wordt gestuurd neemt de verwerkingstijd logischerwijs toe, in sommige gevallen tot vier weken. Zodra er iets verandert aan de status van je serviceaanvraag dan laten we dat weten.

Hoeveel jaar garantie heb ik?

Bij een aankoop wordt het wettelijke garantietermijn op de factuur vermeldt. Bij een zakelijke aankoop betreft het 1 jaar garantie en bij een particuliere aankoop betreft het 2 jaar garantie. Na dit termijn kun je aanspraak maken op de resterende fabrieksgarantie. Indien de fabrikant het toelaat kun je alsnog middels een servicenummer bij ons indienen.

Hoe kom ik in contact met een fabrikant?
Hieronder vind je de contactgegevens van een aantal fabrikanten.

Merk Webpagina Telefoonnummer (hieraan kunnen kosten verbonden zijn)
Acer Customercare Acer Via Acer Support
Apple Apple Support 0900 - 7777 703
Asus Asus Support 0591 - 570 290
BenQ BenQ Support 0900 - 2367 669
Canon Canon Support 020 721 91 03
Dell Dell Support Via Dell Supoort
Epson Epson Support 0900 - 5050 808
Fujitsu Fujitsu Support 0900 - 2025 119
HP HP Support Via HP Phone Assist
Iiyama Iiyama Support 0900 - 2025 119
LG LG Ondersteuning 0900 - 543 5454
MSI MSI Support Via MSI Contact
Philips Philips ondersteuning Via Philips Contact
Samsung Samsung Support 0900 - 7267 864
Sony Sony Support Via Sony Support
Sony Playstation Sony Playstation Support Via Sony Playstation Support
Toshiba Toshiba Support 0900 - 1000 1000

Ik kom met een pc bij de balie. Dien ik een afspraak te maken en kan ik erop wachten?

Tijdens openingstijden van onze afhaalbalie kun je jouw systeem langsbrengen. Tijdens kantooruren kunnen we ons inzetten om hier zo snel mogelijk naar te kijken, echter kunnen we je niet beloven dat dit per direct gaat lukken. Ons streven is om 15 minuten tot een half uur hiervoor vrij te maken. Uiteraard streven we ernaar om jouw systeem zo snel mogelijk te repareren. We begrijpen dat je hierop wilt wachten, maar de kans bestaat dat dit lang gaat duren. In het geval dat het niet gaat lukken om jouw pc te repareren terwijl je wacht, sturen we jouw systeem op een ander moment na.

Pixelgarantie

Er is weinig zo vervelend als een nieuwe monitor kopen en een dode pixel ontdekken. Daarbij valt een dode pixel zelden onder fabrieksgarantie en is dit dan ook geen reden om deze binnen de garantie te vervangen voor een nieuw exemplaar. Wilt u uw nieuwe monitor zonder problemen om kunnen ruilen als deze een dode pixel heeft? Bestel dan de juiste Azerty pixelgarantie bij uw monitor.

Wat is een dode pixel?
Een dode pixel is een pixel die altijd aan of uit isen dus niet reageert op de signalen van de computer. een dode pixel is te herkennen aan een pixel die altijd wit of zwart is, onafhankelijk van de rest van het beeld. Als een pixel altijd één kleur weergeeft, bijvoorbeeld rood op een donkere ondergrond, dan is er sprake van een dode subpixel.

Wat omvat de Azerty pixelgarantie?
Dit is afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt. Wij bieden een pixelgarantie aan voor monitoren tot €200, van €201 tot €300, van €301 tot €550, van €551 tot €800, van €801 tot €1000 en van €1001 tot €1500.

De pixelgarantie tot € xxx,-* omvat het volgende:

  1. Omruilen van uw monitor bij 1 of meer dode (sub)pixels.
  2. Na omruilen gaat de pixelgarantie over op de vervangende monitor.
  3. 30 dagen om te kijken of uw scherm dode (sub)pixels bevat en uw scherm om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

De pixelgarantie tot € xxx,-* omvat niet:

  1. Pixelgarantie op een product met een hogere prijs dan € xxx,-* of een hogere prijs dan € xxx,-*.
  2. Pixelgarantie op een artikel dat geen losse monitor is. Dit pixelgarantieproduct is dus niet geldig in combinatie met notebooks, smartphones, spelcomputers, navigatiesystemen, digitale camera’s of andere producten met een scherm.

* prijzen zijn afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt.

Valt een dode pixel onder de fabrieksgarantie?
Een dode pixel valt zelden onder de fabrieksgarantie. Wil je jouw nieuwe monitor zonder problemen om kunnen ruilen als deze een dode pixel heeft? Bekijk dan eens de pixelgarantie van Azerty: https://azerty.nl/pixelgarantie.

Hoe claim ik mijn aangekochte pixelgarantie?
Een pixelgarantieclaim indienen is simpel. Via Mijn Azerty kunt u een serviceaanvraag indienen voor uw monitor, via dezelfde procedure als een normale serviceaanvraag. Kijk voor meer informatie over het indienden van een serviceaanvraag op onze informatiepagina Serviceaanvraag.

Tags: zwarte pixel, missende pixel

Is Azerty verantwoordelijk voor enig dataverlies?

Azerty is in geen geval verantwoordelijk voor dataverlies.

Kan ik producten die niet bij Azerty zijn aangeschaft opsturen voor service naar Azerty?

Je mag uiteraard een product die niet bij Azerty is aangeschaft ter service in- of meesturen. In dit geval dien je mogelijk onderzoekskosten te voldoen.

Hoe snel dien ik te melden dat ik een beschadigd product heb ontvangen?

Wanneer je een beschadigd product hebt ontvangen dan dien je dat te allen tijde binnen 48 uur te melden aan ons via service@azerty.nl.

Tags: schade

Er is socketschade geconstateerd bij binnenkomst van jouw serviceaanvraag bij Azerty, wat nu?

Je bestelt niet zomaar bij Azerty. In plaats van jouw moederbord direct naar jou te retourneren gaan wij ons uiterste best doen om de socket alsnog voor je te (laten) herstellen. Zodra wij meer informatie voor je hebben laten wij dit uiteraard zo snel mogelijk weten.

Retourprocedure

Ik wil mijn product terugsturen, hoe vraag ik een servicenummer aan?

Om een product terug te sturen vraag je op de volgende manier een servicenummer aan:

  1. Log in op Mijn Azerty
  2. Klik op ‘Servicenummer aanvragen
  3. Geef bij stap 1 aan welk product u retourneert
  4. Indien je meerdere producten retourneert kun je dit bij stap 2 aangeven
  5. Beschrijf bij stap 3 zo zorgvuldig mogelijk jouw problemen, wensen en gewenste afleveradres
  6. Bevestig de aanvraag bij stap 4

Wij zullen jouw aanvraag zo snel mogelijk goedkeuren, waarna je een e-mail ontvangt met een servicenummer en verzendinstructies.

Hoe en wanneer kan ik retourkosten declareren

In het geval dat je een defect product hebt en we hebben het defect bevestigd, kun je de gemaakte retourkosten tot een maximum van €15,- via service@azerty.nl declareren.

Hoe snel wordt mijn terugbetaling verwerkt als ik iets retour heb gedaan?

Zodra onze service afdeling uw retouraanvraag heeft afgewikkeld en overgaat tot creditering duurt de terugbetaling tussen de 1 en 5 werkdagen.

Wat als ik geen terugbetaling heb ontvangen na 5 werkdagen?

Je kunt dan contact opnemen met onze administratie via administratie@azerty.nl. Vermeld in deze e-mail jouw ordernummer en klantnummer zodat wij snel kunnen reageren op jouw e-mail.