Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Verzenden

Waarom verzendkosten?

Ook voor ons is het verzenden van een pakket niet gratis. Vroeger bood Azerty, net als veel andere webwinkels, gratis verzending aan. Om deze kosten te kunnen dekken, verrekenden we deze kosten in de productprijs. Eigenlijk vinden we dat niet logisch. Je kunt er namelijk voor kiezen om je bestelling af te halen of meerdere producten in één keer bestellen. In beide gevallen betaalde je dan indirect voor de verzending van iemand die een kleinere bestelling plaatst.

Om zo transparant mogelijk te zijn, rekenen we nu verzendkosten per zending. Zo betaal je alleen voor je eigen verzending en kunnen we per product betere prijzen aanbieden. Wel zo logisch.

Géén same day delivery

We bieden geen same day delivery aan. Het is bij ons dus niet mogelijk om een bestelling te plaatsen en deze dezelfde dag nog thuisbezorgd te krijgen. Om deze optie aan te bieden zou onze vervoerder elke dag een keer extra langs moeten komen, moeten meerdere vrachtwagens extra gaan rijden tussen de distributiecentra en moeten de pakketbezorgers een keer extra met een half lege bus een bezorgroute rijden. Om deze extra stappen te voorkomen en de CO2-voetafdruk van ons logistieke proces te beperken, kiezen wij ervoor om geen same day delivery aan te bieden.

Verzendmethodes

We bieden verschillende verzendmethoden aan. Hieronder een overzicht.

Standaardverzending Nederland

Standaard verzenden wij onze bestellingen verzekerd via PostNL. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt melden we je zending bij PostNL en krijg je een Track & Trace-code toegestuurd waarmee je je bestelling kunt volgen.

De verzendkosten die wij in rekening brengen zijn in de regel € 3,95 voor standaardpakketten binnen Nederland. In sommige gevallen zoals palletzendingen verzenden wij via DHL, hier kunnen additionele kosten aan verbonden zijn.

Standaardverzending België

Standaard verzenden wij onze bestellingen verzekerd via PostNL. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt melden we je zending bij PostNL en krijg je een Track & Trace-code toegestuurd waarmee je je bestelling kunt volgen.

De verzendkosten die wij in rekening brengen zijn in de regel € 10,- voor standaardpakketten naar België. In sommige gevallen zoals palletzendingen verzenden wij via DHL, hier kunnen additionele kosten aan verbonden zijn.

PakjeGemak

Wil je je bestelling afhalen bij een PakjeGemakpunt? Kies dan voor standaardverzending en selecteer als verzendadres een PakjeGemakpunt. Waar je je bestelling normaal thuisbezorgd krijgt, kun je deze met PakjeGemak afhalen op een van de vele afhaalpunten.

Rembours

Bij verzending onder rembours betaal je het volledige factuurbedrag en de bijkomende rembourskosten via PIN aan de postbode. Bij orders met een waarde boven € 500,- zal de bestelling bezorgd worden bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Houd er rekening mee dat rembourszendingen niet op zaterdagen geleverd worden en alleen mogelijk zijn voor afleveradressen binnen Nederland. Ook kan het voorkomen dat een rembourszending een dag later verzonden wordt.

De bijkomende kosten bij een rembourszending zijn € 15,- per bestelling.

Verzending met PostNL

Uit cijfers blijkt dat PostNL 95% van alle binnenlandse post binnen 24 uur bezorgt bij de klanten van Azerty. Wanneer je kiest om de bestelling te laten versturen, krijg je op de dag van verzending een Track & Trace-code om de bestelling vanaf het moment van verzending tot aan je voordeur te volgen. PostNL ontvangt van Azerty buiten het bezorgadres ook je emailadres om u op de hoogte te houden van de voortgang van uw zending. Uw emailadres wordt verder niet voor andere zaken gebruikt.

Als je niet thuis bent, laat PostNL een briefje achter met de melding dat de postbezorger langs is geweest en dat hij de volgende werkdag weer langs zal komen. Indien je bij de tweede afleverpoging ook niet thuis bent om het pakket aan te nemen, dan wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt afgegeven. Daar blijft het pakket 2 weken liggen, zodat je voldoende tijd hebt om het af te halen.

Het komt wel eens voor dat de Track & Trace-code aangeeft dat de zending is afgeleverd, zonder dat je het pakket zelf hebt aangenomen. We raden je dan aan om eerst bij de buren te vragen of zij het pakket hebben aangenomen. Indien je de bestelling 3 dagen na het ontvangen van de Track & Trace-code niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Indien nodig zullen wij dan bij PostNL een onderzoek in laten stellen, waarbij zal worden achterhaald waar het pakket zich bevindt.

Zakelijke verzending

Staat de verzendmethode voor jouw bedrijf hier niet tussen? Neem dan contact op met je accountmanager en informeer naar de kosten en mogelijkheden.