Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Wachtrij

AMD en Nvidia hebben recent nieuwe processoren en videokaarten gelanceerd, die door de overweldigende belangstelling op dit moment nog niet ruim beschikbaar zijn. We zien dat vooral de oudere series videokaarten inmiddels op beginnen te raken, aangezien de productie bij de fabrikanten aan het verschuiven is naar de nieuwe series.

Naar aanleiding van de vele vragen die we hebben gekregen over de beschikbaarheid van de nieuwe producten van AMD en Nvidia, hebben we een tool gemaakt waarmee je jouw positie in de wachtrij kunt bekijken. Door hieronder je ordernummer, postcode en een controlecode in te vullen, kun je per artikelnummer kijken waar je in de wachtrij staat.

Op dit moment kun je jouw positie checken voor de volgende producten:

  • AMD Ryzen 5000-serie processoren
  • AMD Radeon RX 6000-serie videokaarten
  • Nvidia GeForce RTX 30-serie videokaarten

Heb je vragen over één van deze producten? Onder het formulier staan de meest gestelde vragen. Telefonisch of per mail kunnen onze medewerkers je helaas niet meer vertellen dan wat we op deze pagina al vermelden. Lees de FAQ dus goed door voor je contact opneemt.

Zoek de wachtrijpositie van jouw product op

CAPTCHA image

Zoeken

Houd er rekening mee dat de positie slechts een indicatie is van een plek in de wachtrij, zelfs als je op de eerste plek staat kan het een tijd duren voor je jouw product gaat ontvangen. We doen uiteraard ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk uit te leveren.

FAQ

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je order er niet tussenstaat. Hieronder de meest voorkomende:

  • Is je order gesplitst en kun je je plek in de wachtrij niet vinden? Voer dan je ordernummer in zónder het laatste getal, maar mét streepje: W09876543-.
  • Je factuur- en verzendadres zijn niet hetzelfde, in dat geval moet je de postcode van het verzendadres invullen.
  • Het product waarvoor je een wachtrijpositie probeert op te zoeken staat niet tussen de bovenaan deze pagina genoemde artikelen.

We zijn op verschillende manieren te bereiken. Het beste kun je ons een mail sturen via klantenservice@azerty.nl (particulier) of verkoop@azerty.nl (zakelijk) en het antwoord daarop afwachten, zo kunnen we je zo goed mogelijk van een antwoord voorzien en lopen verschillende berichten niet door elkaar. Kijk op onze contactpagina als je ons toch liever op een andere manier wilt bereiken.

Helaas kunnen onze medewerkers je niet van meer informatie voorzien als je belt of mailt. Voor alle producten die we noemen op deze pagina geldt dat ze nog niet goed leverbaar zijn en we niet meer weten dan wat we hier vermelden.

Recent zijn de GeForce RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti aangekondigd door Nvidia. Zoals bekend is het door wereldwijde tekorten moeilijk om aan de grote vraag aan videokaarten te voldoen. Dit geldt helaas ook voor deze nieuwe kaarten.

Net als bij de andere videokaarten in ons assortiment, nemen wij voor deze kaarten alleen bestellingen aan als we ze op voorraad hebben. Als we van een bepaald model voorraad krijgen na de lanceerdatum, dan kun je deze vinden in de categorie GeForce RTX 3080 Ti of Nvidia GeForce videokaarten.

We verwachten onderstaande producten binnenkort in ons magazijn te ontvangen. Net als bij de wachtrij hierboven gaat het hier om een indicatie, waarbij we vaak een kleiner aantal binnenkrijgen van een product of waarbij vanwege drukte bij de vervoerders ergens vertraging ontstaat. We proberen deze lijst zo goed mogelijk bij te houden.

Op dit moment hebben we geen concrete data van onze leveranciers over de volgende levering, maar we ontvangen alsnog vrijwel dagelijks wachtrijproducten in ons magazijn.

Jazeker, alleen is het van de meeste producten nog niet genoeg om alle orders uit te leveren. Zodra we meer producten binnenkrijgen dan er in bestelling staan komen deze automatisch als vrije voorraad op de website.

De afgelopen weken hebben we onder andere de volgende producten ontvangen:

De beschikbaarheid van sommige recent gelanceerde producten is zeer slecht. De verschillende fabrikanten kunnen simpelweg niet voldoende chips produceren om aan de vraag te voldoen. We vinden het erg jammer dat onze klanten hierdoor soms erg lang op een besteld product moeten wachten.

Op dit moment is er geen concreet zicht op wanneer deze situatie gaat verbeteren. Daarom hebben we ervoor gekozen om tijdelijk geen bestellingen aan te nemen voor sommige producten, in ieder geval zolang de huidige situatie voortduurt. Producten waarvan alle reeds geplaatste orders inmiddels zijn uitgeleverd komen als vrije voorraad op de site en zullen normaal te bestellen zijn.

MSI is gestopt met het fabriceren van de MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G videokaart. Wij hebben daarom helaas enkele bestellingen moeten annuleren, omdat deze videokaarten niet meer bij ons binnen zullen komen. Hieronder de meest gestelde vragen over dit onderwerp.

Betekent dit dat de RTX 3080 videokaarten van andere merken ook niet meer leverbaar zijn?

Andere merken melden dat zij nog steeds proberen in de vraag te voorzien. Een concrete datum waarop verschillende kaarten leverbaar zijn is niet te geven.

Waarom melden jullie pas na zoveel maanden dat de kaarten niet meer komen?

We waren hiervan niet eerder op de hoogte. Zodra het nieuws bij ons binnenkwam hebben we onze klanten zo snel mogelijk geïnformeerd.

Wat zijn de gevolgen voor de andere RTX 30-serie videokaarten van MSI?

Op dit moment verwacht MSI de andere modellen te kunnen blijven leveren.

De nieuw gelanceerde videokaarten van AMD en Nvidia zijn de opvolgers van de oudere producten. De productie bij de fabrikanten is dan ook aan het verschuiven naar de nieuwe kaarten. Hier en daar zullen nog enkele stuks te verkrijgen zijn, maar de verwachting is dat er steeds minder nieuwe leveringen meer van binnenkomen.

Je plaats in de wachtrij kan veranderen op basis van mensen voor je in de rij. Als een product bijvoorbeeld binnen is gekomen voor een Assemblageorder maar defect blijkt te zijn, dan kan de hele wachtrij weer een stukje opschuiven omdat er in feite een product tussenuit is gevallen. Zo kan het lijken alsof er iemand heeft voorgedrongen in de rij, maar dit is dus niet zo.

Op dit moment zijn de verschillende producten die hierboven genoemd zijn wereldwijd nog niet goed leverbaar. We zien dat er langzaam Klein aantal binnenkomen, maar het is grotendeels onbekend wanneer we leveringen van specifieke producten kunnen verwachten. We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk alle bestellingen uit te leveren en meer voorraden veilig te stellen voor onze klanten.

Minimaal één van de producten in je order staat nog in bestelling bij een leverancier en moet nog bij ons binnenkomen. Zodra je bestelling compleet is, wordt de status “wacht op verzamelen” en zorgen we dat je alles zo snel mogelijk in huis hebt.

Je bestelling is volledig bij ons binnen en zal het eerstvolgende verzendmoment aan onze vervoerder worden meegegeven of doorgaan naar onze assemblageafdeling (indien van toepassing).

Om misverstanden en valse hoop te voorkomen gaven wij geen verwachte levertijden of posities in wachtrijen. Het kan namelijk zo zijn dat sommige processoren/videokaarten in grotere aantal binnenkomen dan andere types, of dat er langere tijd zit tussen verschillende leveringen, waardoor een positie in de wachtrij een slechte indicatie geeft van de wachttijd die je kunt verwachten. We merken echter dat er evengoed veel vraag is naar welke plek in de wachtrij onze klanten hebben, daarom hebben we er nu toch voor gekozen om een indicatie te geven via deze pagina.

De op deze pagina genoemde producten zijn wereldwijd nog niet goed leverbaar. Omdat er ook veel backorders geplaatst zijn die we eerst uitleveren komen de kaarten die we binnenkrijgen in eerste instantie niet op voorraad. Pas als we meer binnenkrijgen van een specifiek model dan er bestellingen geplaatst zijn komt dat als vrije voorraad op de website te staan.

Helaas is de beschikbaarheid van de “standaard” videokaarten zeer slecht en verwachten we hier ook geen verandering in te zien. Om teleurstellingen over de lange levertijden te voorkomen nemen we op dit moment dan ook géén bestellingen aan voor de referentiemodellen van de AMD Radeon RX 6000-serie. Wij vinden het niet netjes naar onze klanten toe om bestellingen aan te nemen als het nog niet duidelijk is of deze kaarten uiteindelijk (waar dan ook ter wereld) leverbaar gaan zijn. Zodra we bestellingen aan kunnen nemen voor specifieke modellen, zullen we deze toevoegen aan de categorie op de website.

Naast deze referentiemodellen zijn er ook andere versies uitgebracht van de AMD Radeon RX 6000-serie videokaarten. Deze versies zijn te herkennen aan de koelers die per uitvoering verschillen. Ook deze uitvoeringen zijn op het moment slecht verkrijgbaar, maar je kunt er wel een bestelling voor plaatsen. Kijk voor alle modellen die nu te bestellen zijn in de categorie AMD Radeon videokaarten.

Wij zijn van mening dat deze producten in eerste instantie naar de klanten moeten gaan die ze zelf willen gebruiken en niet naar personen die deze zelf of zakelijk door willen verkopen. Tot de producten goed leverbaar en ruim vooradig zijn, zullen wij orders voor grotere aantallen annuleren. We kijken hierbij niet alleen naar het aantal producten van hetzelfde artikelnummer binnen één order, maar bijvoorbeeld ook naar verschillende types binnen verschillende orders. Na drie maanden kun je opnieuw een bestellig plaatsen.

Voor nieuws en nieuwe aankondigingen kun je het beste de kanalen van de fabrikanten zelf of nieuwssites als Tweakers en Hardware Info in de gaten houden.

Op sommige producten lopen acties vanuit de fabrikant. Wil je weten of jouw product in aanmerking komt voor een leuke extra? Kijk dan in ons overzicht van lopende acties.

MEER INFO

Er zijn verschillende gevallen waardoor een bestelling niet binnen de actieperiode geleverd kan worden. Hieronder enkele voorbeelden.

Mijn actieproduct is wel binnen, maar de bestelling wacht nog op een ander product

Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden om je order te splitsen.

Ik heb mijn actieproduct nét na de actieperiode binnengekregen, maar val nu net buiten de boot

Stuur een mail met je factuur naar vouchers@azerty.nl, we gaan kijken of we nog wat voor je kunnen betekenen.

Mijn actieproduct wordt niet meer binnen de claimperiode geleverd

Aangezien deze acties door de fabrikant worden opgezet en zij de voorwaarden en claimperiodes bepalen, kunnen wij in dit geval helaas niets betekenen. Azerty geeft in dit geval alleen een code door, die je op de pc met het geïnstalleerde product in kunt wisselen voor een gamecode. Omdat een productcheck uitmaakt van het proces kunnen wij ook niet eerder een code opsturen of reserveren.

Ik heb een actieproduct besteld tijdens de actieperiode, maar de actie is beëindigd

In sommige gevallen wordt een actie eerder stopgezet door een fabrikant. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat het aantal ingekochte codes eerder op is dan verwacht of omdat de deelnemende producten slechter leverbaar zijn dan verwacht. Aangezien deze acties door de fabrikant worden opgezet en zij de voorwaarden en claimperiodes bepalen, kunnen wij in dit geval helaas niets betekenen.

Het kan natuurlijk dat jouw vraag hier niet tussenstaat. Op onze contactpagina hebben we meer algemene veelgestelde vragen staan. Staat je vraag ook daar niet tussen? Neem dan contact met ons op.