Mogelijke kosten
Bij een serviceaanvraag kun je te maken krijgen met
bijkomende kosten. Hieronder een overzicht van de verschillende kosten waar je rekening mee kunt houden.
Verzendkosten van jou naar Azerty
In eerste instantie dien je de verzending naar Azerty altijd
zelf te betalen. Je kunt deze tot een maximum van € 15,- bij Azerty declareren in
de volgende gevallen:
- Azerty heeft een ander product geleverd dan het
bestelde product.
- Er is sprake van een defect binnen de
garantietermijn en -voorwaarden.
In andere gevallen zijn de verzendkosten voor jouw eigen
rekening.
Dien een declaratie van verzendkosten altijd in via een
e-mail naar onze Serviceafdeling onder vermelding van jouw IBAN, zodat deze zo
soepel mogelijk kan worden afgehandeld.
Arbeidsuren indien er geen defect wordt gevonden
Indien wij geen defect kunnen vinden naar aanleiding van de
door jou aangegeven klachten, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden
gebracht voor de geleverde arbeidsuren.
- Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening
gebracht tegen een tarief van € 25,- (incl. BTW).
- Wanneer er na twee uur geen defect is gevonden,
of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan twee uur bezig
te zijn met jouw aanvraag, wordt eerst contact met jou opgenomen om de
vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.
Defect in een samengesteld (assemblage)systeem
Als je een door ons geassembleerd systeem inlevert buiten de
garantietermijn, of je een systeem inlevert dat jij zelf geassembleerd hebt,
dien je rekening te houden met onderzoekskosten. Hierbij dien je rekening te
houden met minimaal 30 minuten onderzoek.
- Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening
gebracht tegen een tarief van € 25,- (incl. BTW).
- Wanneer er na twee uur geen defect is gevonden,
of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan twee uur bezig
te zijn met jouw aanvraag, wordt eerst contact met je opgenomen om de
vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.
Restock kosten bij het retourneren van een zakelijke bestelling
Als zakelijke klant heb je
geen herroepingsrecht. Hou er dan ook rekening mee dat er restock kosten in
rekening kunnen worden gebracht wanneer je als zakelijke klant iets
retourneert. Wij berekenen deze kosten niet standaard door in onze
verkooprijzen, maar brengen het alleen in rekening als de kosten ook
daadwerkelijk gemaakt worden.
Kosten bij inschakeling van een externe partij
Sommige producten mogen vanuit de fabrikant alleen door een
specifiek aangewezen reparateur gerepareerd worden. Het is ook mogelijk dat
bepaalde producten niet door Azerty zelf gerepareerd kunnen worden. In deze
gevallen zullen wij jouw product doorsturen naar een reparatiepartner. Bij deze
producten dient je rekening te houden met de volgende punten:
- Als een reparatie onder garantie valt is dit
uiteraard altijd kosteloos. Je kunt in de garantievoorwaarden in de documentatie
van jouw product of op de website van de fabrikant terugvinden wat er wel en niet
onder garantie valt.
- Bij de meeste fabrikanten vallen gebruiksschade
als vocht-, val-, stoot- en drukschade niet onder garantie. Wij kunnen zelf
niet altijd vaststellen of hiervan sprake is voor wij het product doorsturen
naar de reparateur.
- Als blijkt dat het defect buiten garantie valt,
kan de reparateur kosten in rekening brengen. Je krijgt dan via ons een
prijsopgave met de volgende opties:
- Reparatie tegen de opgegeven prijs.
- Het product in de aangeleverde staat
terugontvangen tegen betaling van de onderzoekskosten. Onderzoekkosten bij de reparateur
variëren meestal van € 20,- tot € 80,- (incl. BTW), afhankelijk van de fabrikant,
besteedde tijd en het soort product.
Vragen over service en retourneren
Heb je een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan direct contact op met onze serviceafdeling.
Email: service@azerty.nl
Telefonisch: 0572 328 120