Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid.

Mogelijke kosten

Bij een serviceaanvraag kunt u te maken krijgen met bijkomende kosten. Hieronder een overzicht van de verschillende kosten waar u rekening mee kunt houden.

Verzendkosten van u naar Azerty

In eerste instantie dient u de verzending naar Azerty altijd zelf te betalen. U kunt deze tot een maximum van €15,- bij Azerty declareren in de volgende gevallen:

  • Azerty heeft een ander product geleverd dan het bestelde product.
  • Er is sprake van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden.

In andere gevallen zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.

Dien een declaratie van verzendkosten altijd in via een email naar onze Serviceafdeling onder vermelding van uw IBAN, zodat deze zo soepel mogelijk kan worden afgehandeld.

Arbeidsuren indien er geen defect wordt gevonden

Indien wij geen defect kunnen vinden naar aanleiding van de door u aangegeven klachten, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht voor de geleverde arbeidsuren.

  • Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening gebracht tegen een tarief van €17,50 (incl. BTW).
  • Wanneer er na een uur geen defect is gevonden, of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan een uur bezig te zijn met uw aanvraag, wordt eerst contact met u opgenomen om de vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.

Defect in een samengesteld (assemblage)systeem

Als u een door ons geassembleerd systeem inlevert buiten de garantietermijn, of u een systeem inlevert dat u zelf geassembleerd heeft, dient u rekening te houden met onderzoekskosten. Hierbij dient u rekening te houden met minimaal 30 minuten onderzoek.

  • Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening gebracht tegen een tarief van €17,50 (incl. BTW).
  • Wanneer er na een uur geen defect is gevonden, of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan een uur bezig te zijn met uw aanvraag, wordt eerst contact met u opgenomen om de vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.

Kosten bij inschakeling van een externe partij

Sommige producten mogen vanuit de fabrikant alleen door een specifiek aangewezen reparateur gerepareerd worden. Het is ook mogelijk dat bepaalde producten niet door Azerty zelf gerepareerd kunnen worden. In deze gevallen zullen wij uw product doorsturen naar een reparatiepartner. Bij deze producten dient u rekening te houden met de volgende punten:

  • Als een reparatie onder garantie valt is dit uiteraard altijd kosteloos. U kunt in de garantievoorwaarden in de documentatie van uw product of op de website van de fabrikant terugvinden wat er wel en niet onder garantie valt.
  • Bij de meeste fabrikanten vallen gebruiksschade als vocht-, val-, stoot- en drukschade niet onder garantie. Wij kunnen zelf niet altijd vaststellen of hiervan sprake is voor wij het product doorsturen naar de reparateur.
  • Als blijkt dat het defect buiten garantie valt, kan de reparateur kosten in rekening brengen. U krijgt dan via ons een prijsopgave met de volgende opties:
    • Reparatie tegen de opgegeven prijs.
    • Het product in de aangeleverde staat terugontvangen tegen betaling van de onderzoekskosten. Onderzoekkosten bij de reparateur variëren meestal van €20,- tot €80,- (incl. BTW), afhankelijk van de fabrikant, besteedde tijd en het soort product.

Vragen over service en retourneren

Heeft u een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan direct contact op met onze serviceafdeling.

Email: service@azerty.nl
Telefonisch: 0572 328 120