Veelgestelde vragen over zakelijke bestellingen
Hier hebben we de veelgestelde vragen over zakelijke bestellingen bij Azerty verzameld. Weten wat er allemaal mogelijk is met je zakelijke account? Kijk bij de mogelijkheden voor je zakelijke account. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk verder bij onze klantenservice voor de verschillende onderwerpen.
Offertes en bestellen
Azerty heeft de mogelijkheid om op rekening te bestellen. Wel zullen wij aan de voorkant een financiële controle uitvoeren om te beoordelen of dit mogelijk is. Als je dit wenst kun je het verzoek mailen naar verkoop@azerty.nl.
Ja, stuur een e-mail naar offerte@azerty.nl met het verzoek om een offerte, inclusief artikelnummer en het gewenste aantal.
De geldigheid van de offerte is sterk afhankelijk van de prijzen die gegarandeerd kunnen worden vanuit de fabrikant. Indien de offerte verlopen is kun je contact op nemen met de verkoper op de offerte om een vernieuwde offerte aan te vragen.
Dit kan je als klant niet zelf, mail de wijziging met klantnummer naar finance@azerty.nl en zij passen dit voor je aan.
Ja, neem contact op met je accountmanager. Mocht je deze niet hebben vraag dan om de mogelijkheden via verkoop@azerty.nl.
Azerty hanteert bulkprijzen voor bepaalde producten op de site, maar het kan zijn dat de door jou gewenste producten niet vermeld staan. Als je een eenmalige aanbieding wenst, kun je hiervoor een aanvraag sturen naar offerte@azerty.nl. Wil je een bulkprijs op de site zodat je regelmatig kunt bestellen? Dan kun je dat aanvragen via het formulier voor Bulkprijsaanvragen.
Voor alle zakelijke accounts is het mogelijk om betaling op rekening aan te vragen. Na het plaatsen van de order zal ons debiteurenteam de aanvraag beoordelen. Indien goedkeuring niet mogelijk is, nemen we contact op om de order te wijzigen of aanvullende informatie te verstrekken om toch goedkeuring te verkrijgen. De kredietcheck wordt doorgaans binnen 24 uur, maar uiterlijk binnen 48 uur afgehandeld.
Hoe ontvang ik een factuur?
De factuur wordt gegenereerd in de nacht na het verzenden van de order. Voor zakelijke accounts wordt deze vervolgens per e-mail verstuurd.
Hoe pas ik mijn standaard verzend- of factuuradres aan?
Via jouw account kun je je adressen beheren en nieuwe adressen toevoegen aan het adresboek. Na het aanpassen van een adres of het aanmaken van een nieuw adres, kun je dit adres markeren als standaard factuur- of verzendadres. Houd er rekening mee dat deze functie is uitgeschakeld voor klanten die op rekening kunnen kopen.
Zakelijke klanten die op rekening kopen, kunnen de adreswijziging doorgeven via klantenservice@azerty.nl.
Bedrijfsgegevens op factuur?
Het opnemen van bedrijfsgegevens op de factuur is uitsluitend mogelijk bij een zakelijk account.
Dropshipment
Dit kan, maar moet handmatig gedaan worden. Wanneer dit wenselijk is kan je dit in de opmerking bij het plaatsen van de order vermelden of mailen naar verkoop@azerty.nl
Ja, overleg met je accountmanager of vraag naar de mogelijkheden bij verkoop@azerty.nl.
Per aanvraag wordt beoordeeld of een mogelijke korting kan worden toegepast. In veel gevallen werken wij met jaarafspraken. Bij het behalen van een bepaalde jaaromzet (minimaal €125.000) wordt een kick-back toegepast. Houd er rekening mee dat de marge op hardware laag is, wat betekent dat de kick-back procentueel ook lager uitvalt.
Blanco verzenden
Indien gewenst kan Azerty namens jou de order ook afleveren bij jouw eindklant. Het pakket wordt dan niet voorzien van Azerty informatie. Als je gebruik wilt maken van deze verzendmethode, vermeld dan 'Blanco verzending' in de opmerkingen van de order.
Eigen pakbon
Voor wederverkopers bieden wij iets unieks aan: de zending naar je klant met een pakbon voorzien van je eigen logo, maar verzonden door Azerty. Wil je hier gebruik van maken? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@azerty.nl.
Levering
Azerty heeft een zeer breed assortiment. Als het met IT te maken heeft, is de kans groot dat wij het kunnen leveren. Stuur een e-mail naar offerte@azerty.nl met een duidelijke omschrijving van je wens.
De voorraad van Azerty is accuraat. Die van de leverancier wordt meermaals per dag geüpdatet. Externe voorraad kunnen wij dus nooit met 100% zekerheid aangeven.
Ja, naast onze snelle retour- en garantiedienstverlening biedt Azerty zowel voor als na verkoop technische ondersteuning, afhankelijk van de dienst of hardware.
Hoe kan ik een deellevering aanvragen?
Azerty verzendt orders op het moment dat ze compleet zijn. Dit stelt ons in staat ervoor te zorgen dat jouw producten zo duurzaam mogelijk worden verzonden. Als je echter een deel van de producten eerder wilt ontvangen, kun je een verzoek per e-mail indienen bij onze klantenservice. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra verzend- en verwerkingskosten aan verbonden zijn.
Kan ik mijn order annuleren of terugsturen?
Het kan voorkomen dat je toch van je bestelling af wilt. Voor zakelijke orders geldt echter geen zichttermijn voor de bestelde artikelen. Bij Azerty streven we er desondanks naar om de mogelijkheid te onderzoeken om de producten onder coulance terug te nemen. We zullen een kredietvoorstel doen op basis van ‘restockingkosten’. Deze kosten variëren op basis van de doorloopsnelheid van het product en de overige kosten die moeten worden gemaakt om het product weer verkoopbaar te maken.
Hoe kan ik een artikel toevoegen aan een order?
Als er een toevoeging of wijziging in de order moet worden aangebracht, kun je dit doen door een e-mail te sturen naar klantenservice@azerty.nl. Om een snelle verwerking te garanderen, verzoeken wij je vriendelijk om de titel van de e-mail te voorzien van het woord 'Wijzigen' gevolgd door het ordernummer.
Orderwijzigingen
Azerty verzendt orders op het moment dat ze compleet zijn. Dit stelt ons in staat ervoor te zorgen dat jouw producten zo duurzaam mogelijk worden verzonden. Als je echter een deel van de producten eerder wilt ontvangen, kun je een verzoek per e-mail indienen bij onze klantenservice. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra verzend- en verwerkingskosten aan verbonden zijn.
Het kan voorkomen dat je toch van je bestelling af wilt. Voor zakelijke orders geldt echter geen zichttermijn voor de bestelde artikelen. Bij Azerty streven we er desondanks naar om de mogelijkheid te onderzoeken om de producten onder coulance terug te nemen. We zullen een kredietvoorstel doen op basis van ‘restockingkosten’. Deze kosten variëren op basis van de doorloopsnelheid van het product en de overige kosten die moeten worden gemaakt om het product weer verkoopbaar te maken.
Azerty brengt restockingkosten in rekening bij het accepteren van een retour om de kosten te dekken die gepaard gaan met het verwerken van het geretourneerde artikel.
Hoe kan ik een deellevering aanvragen?
Azerty verzendt orders op het moment dat ze compleet zijn. Dit stelt ons in staat ervoor te zorgen dat jouw producten zo duurzaam mogelijk worden verzonden. Als je echter een deel van de producten eerder wilt ontvangen, kun je een verzoek per e-mail indienen bij onze klantenservice. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra verzend- en verwerkingskosten aan verbonden zijn.
Kan ik mijn order annuleren of terugsturen?
Het kan voorkomen dat je toch van je bestelling af wilt. Voor zakelijke orders geldt echter geen zichttermijn voor de bestelde artikelen. Bij Azerty streven we er desondanks naar om de mogelijkheid te onderzoeken om de producten onder coulance terug te nemen. We zullen een kredietvoorstel doen op basis van ‘restockingkosten’. Deze kosten variëren op basis van de doorloopsnelheid van het product en de overige kosten die moeten worden gemaakt om het product weer verkoopbaar te maken.
Hoe kan ik een artikel toevoegen aan een order?
Als er een toevoeging of wijziging in de order moet worden aangebracht, kun je dit doen door een e-mail te sturen naar klantenservice@azerty.nl. Om een snelle verwerking te garanderen, verzoeken wij je vriendelijk om de titel van de e-mail te voorzien van het woord 'Wijzigen' gevolgd door het ordernummer.
Op rekening bestellen
Hoe werkt de kredietcheck?
Voor alle zakelijke accounts is het mogelijk om betaling op rekening aan te vragen. Na het plaatsen van de order zal ons debiteurenteam de aanvraag beoordelen. Indien goedkeuring niet mogelijk is, nemen we contact op om de order te wijzigen of aanvullende informatie te verstrekken om toch goedkeuring te verkrijgen. De kredietcheck wordt doorgaans binnen 24 uur, maar uiterlijk binnen 48 uur afgehandeld.
Wat is de betalingstermijn?
Wanneer je op rekening bestelt en deze aanvraag is goedgekeurd, zal de standaard betaaltermijn 14 werkdagen zijn.
Kan ik inkopen per e-mail?
Azerty biedt ook de mogelijkheid om in te kopen per e-mail. Stuur een e-mail naar klantenservice@azerty.nl met als onderwerp 'Inkooporder'. Om je order zo snel mogelijk te kunnen verwerken, vermeld alsjeblieft het Azerty artikelnummer en het klantnummer waar de order op geplaatst mag worden in de inkooporder.