• Gratis thuisbezorgd vanaf € 25*
  • In-house assemblage
  • Voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis*
  • Eigen technische dienst
  • We helpen je graag: 0572-328120

Retourvoorwaarden

Richtlijnen

Bij het retourneren van een product naar Azerty dien je de volgende richtlijnen te volgen:

 

  • Pak het product goed in, bij voorkeur in de originele verpakking met daaromheen een extra doos voor de verzending. Zo verklein je de kans op schade tijdens transport.

  • Schrijf het retournummer duidelijk op de buitenkant van het pakket.

  • Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de originele verpakking van het product.
  • Stuur het pakket altijd voldoende gefrankeerd naar Azerty. Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden nemen wij niet in ontvangst. In de volgende gevallen kun je de verzendkosten (tot maximaal € 15,-) achteraf bij ons declareren:
    • Wij hebben per ongeluk een ander product geleverd dan je hebt besteld
    • Er is sprake van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden
  • Tot het pakket bij ons is aangekomen ben jij als verzender verantwoordelijk voor eventuele schade aan het product. Wij raden daarom aan om kostbare producten altijd verzekerd te verzenden. Je krijgt dan via de vervoerder een handtekening voor ontvangst, deze handtekening is jouw bewijs dat het pakket door ons is ontvangen.

Herroepingsrecht

Als je een product onder het herroepingsrecht naar ons terug wilt sturen, dan dien je daarnaast de onderstaande richtlijnen te volgen.

  • Het product dient volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden.
  • Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
  • Eventuele waardevermindering die op is getreden door gebruik anders dan in een fysieke winkel kan in rekening worden gebracht.

Bekijk deze pagina voor meer informatie over het herroepingsrecht.

Aanvullingen voor specifieke productsoorten

Voor sommige producten gelden nog aanvullende eisen om een snelle verwerking mogelijk te maken en onnodige kosten te voorkomen. Stuur je een product terug uit onderstaande lijst? Let dan extra goed op.

  • Geheugenkits
    • Een geheugenkit bestaat uit meerdere reepjes werkgeheugen. De gehele kit is één product, dus zelfs als er bijvoorbeeld maar één van de vier defect is hebben wij de hele kit nodig om een aanvraag te kunnen verwerken.
  • Harde schijven, SSD’s of andere datadragers
    • Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een goede back-up van je data, Azerty kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor dataverlies.
  • Moederborden
    • De processorsocket op een moederbord is heel gevoelig voor beschadigingen en deze schade valt niet onder garantie. Om schade te voorkomen raden wij aan een moederbord altijd terug te sturen met het originele afdekplaatje over de socket of een gemonteerde processor.
  • Software
    • Omdat wij niet na kunnen gaan of een licentie geactiveerd is of niet, kunnen we alleen licenties in de originele verzegeling accepteren.