Retourneren
Je artikel retourneren is bij Azerty gemakkelijk. Dien via je accountomgeving een retouraanvraag in en volg de stappen. Bekijk hier veelgestelde vragen over retouren bij Azerty. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Zelf regelen
Veelgestelde vragen
Hoe werkt retourneren?
Als particuliere klant mag je volgens het
herroepingsrecht binnen 14 dagen na ontvangst van je
bestelling je artikelen zonder opgave van reden
retourneren. Dien hiervoor een
retouraanvraag
in. Retourkosten zijn voor eigen rekening.
Bestel je met een zakelijk account? Dan betaal je
mogelijk restockingkosten als je een product retour
stuurt. In sommige gevallen kan een product helemaal
niet teruggenomen worden.
Is je artikel kapot, of is er na de eerste 14 dagen iets
stuk? Dan valt het onder garantie.
Bekijk de retourvoorwaarden.
Wat kost retourneren?
De verzendkosten bij retourneren zijn voor eigen rekening. Je kunt deze tot een maximum van € 16,- bij Azerty declareren als wij een verkeerd product hebben geleverd of als er sprake is van een defect binnen de garantietermijn en -voorwaarden.
Bekijk meer informatie over kosten van reparatie.
Hoe kan ik een product retour sturen?
Om een product retour te sturen dien je eerst een retouraanvraag in via onze website. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin een retournummer, retouradres en verzendinstructies. Je kunt een product natuurlijk ook bij ons langsbrengen. Zodra het bij ons binnen is, zal onze serviceafdeling je aanvraag in behandeling nemen. Je ontvangt per e-mail een update van de retouraanvraag.
Hoe moet ik mijn retourzending verpakken?
Als je een artikel retour stuurt, dient deze degelijk verpakt te zijn met een omdoos, zoveel mogelijk inclusief originele verpakking. Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de verpakking van het product. Stuur de producten altijd voldoende gefrankeerd naar Azerty. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden zullen wij niet in ontvangst nemen. Je bent als verzender verantwoordelijk voor de zending totdat deze door Azerty is ontvangen. Wij adviseren u dan ook om uw product(en) verzekerd te verzenden.
In geval van retour onder herroepingsrecht dient het product volledig, inclusief alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden. Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
Hoelang heb ik om mijn artikel terug te sturen?
Particuliere klanten kunnen producten 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden retourneren.
Voor zakelijke klanten geldt deze zichttermijn niet. Bij Azerty streven we er desondanks naar om de mogelijkheid te onderzoeken om de producten onder coulance terug te nemen. We zullen een kredietvoorstel doen op basis van restockingkosten. Deze kosten variëren op basis van de doorloopsnelheid van het product en de overige kosten die moeten worden gemaakt om het product weer verkoopbaar te maken.
Is je artikel kapot? Dan kun je een garantieaanvraag doen. Dit kan binnen de garantietermijn. Ook buiten de garantietermijn kunnen we producten vaak nog repareren.
Hoe snel word ik terugbetaald bij een retour?
Bij Azerty streven we ernaar dat de retouren binnen 5 werkdagen worden afgehandeld. Zodra onze serviceafdeling je retouraanvraag heeft afgehandeld en overgaat tot creditering duurt de terugbetaling tussen de 1 en 5 werkdagen.
Kan ik een artikel ook omruilen?
Als je binnen de 14 dagen zichttermijn een product terugstuurt kun je daarbij aangeven voor welk product je het wil ruilen. Het is meestal sneller om gewoon je geld terug te vragen en zelf alvast het gewenste artikel te bestellen.
Hoe retourneer ik een artikel dat niet in mijn account staat?
Ga in je account naar retouren, en kies voor 'Nieuwe retouraanvraag'. Vervolgens selecteer je 'Kies retour zonder ordergeschiedenis'. Vul de velden zo volledig mogelijk in en dien de retour in. Na bevestiging van de aanvraag ontvang je een e-mail met het retournummer, retouradres en de verzendinstructies.
Hoe werkt een retour via Bol of Amazon?
Binnen dertig dagen kan jij je bestelling van Bol of Amazon retourneren. Hiervoor kun je het artikel voor retour melden in je account van Bol of Amazon. Je krijgt dan een retourlabel om je product naar ons terug te sturen.
Wat kan ik niet retourneren?
Hygiëneproducten, vieze producten, software met verbroken zegeling, incomplete producten, cadeaubonnen, producten die door ondeugdelijk gebruik of tijdens het terugsturen beschadigd zijn (verzeker je pakje als je hem terugstuurt!), producten die niet bij ons gekocht zijn.
Bekijk alle retourvoorwaarden.