Garantie & reparatie
Particuliere bestellingen hebben een wettelijke garantie van 2 jaar. Zakelijke bestellingen hebben een wettelijke garantie van 1 jaar. Wist je dat wij ook buiten de garantie je product vaak nog kunnen repareren? Bekijk hier veelgestelde vragen over garantie & reparatie bij Azerty. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Zelf regelen
Veelgestelde vragen
Hoe werkt garantie?
Particuliere bestellingen hebben een wettelijke garantie van 2 jaar. Zakelijke bestellingen hebben een wettelijke garantie van 1 jaar. Bij elke aankoop wordt de wettelijke garantietermijn op de factuur vermeld.
Je kunt binnen de garantietermijn en -voorwaarden een retouraanvraag doen en hierbij aangeven dat het om een defect gaat. Wij nemen je garantieaanvraag dan in behandeling. Wil je voordat je je product opstuurt iets met ons bespreken? Antwoord op de mail die je krijgt na de retouraanvraag.
Hoeveel garantie krijg ik?
Particuliere bestellingen hebben een wettelijke garantie
van 2 jaar. Zakelijke bestellingen hebben een wettelijke
garantie van 1 jaar. Na deze termijn kun je in de meeste
gevallen via Azerty aanspraak maken op de resterende
fabrieksgarantie.
Heb je een vraag over garantie, een geretourneerd
product of een andere servicevraag? Neem dan meteen
contact op met onze serviceafdeling.
E-mail:
service@azerty.nl
Telefonisch: 0572 328 120
Meer informatie over
garantie
Een kapot artikel terugsturen
Wet kopen op afstand
Bij wet kopen op afstand betaal je zelf de retourkosten en krijg je het aankoopbedrag terug. We horen wel graag als er iets stuk is.
Garantieaanvraag
Bij een garantieaanvraag zijn de retourkosten voor ons, we gaan repareren of vervangen. Meld je product als retour aan en kies als reden "defect". Je krijgt een mailtje met de retourinstructies. De toelichting bij een retouraanvraag wordt pas gelezen op het moment dat je product binnenkomt. Wil je eerder al contact met ons om te overleggen? Reageer dan even op de mail.
Zodra een product bij ons binnenkomt voor een garantieaanvraag zullen wij eerst beoordelen of het probleem binnen of buiten garantie valt. Op producten zonder origineel serienummer kunnen wij geen garantie bieden. Als het geen garantiegeval betreft zijn er mogelijk (onderzoeks)kosten verbonden aan de behandeling van de retouraanvraag en de reparatie van het product. Kijk voor een indicatie van de kosten op onze pagina Kosten van reparatie.
Hoelang duurt reparatie?
Hoelang een reparatie duurt verschilt per geval. Je krijgt zo snel mogelijk een indicatietijd van een passende oplossing. Van alle retouren is 75% binnen 5 werkdagen afgehandeld, 95% binnen 30 werkdagen.
Kun je écht niet zonder je product? Voor minimaal 75 euro kunnen we in veel gevallen een product ter beschikking stellen voor de duur van de reparatie.
Kan ik een artikel terugsturen naar de fabrikant?
Bij sommige producten, zoals monitoren, printers, televisies, laptops en telefoons, is het sneller om direct contact op te nemen met de fabrikant. Sommige fabrikanten repareren een product namelijk kosteloos bij jou op locatie, ruilen deze ter plekke om, of komen het product bij je ophalen ter reparatie. Zie ook ons overzicht van contactgegevens van fabrikanten.
Repareren jullie ook buiten de garantie?
Ook buiten de garantie kunnen wij je product vaak repareren. Neem contact op via service@azerty.nl voor een vrijblijvend reparatievoorstel. Als je niet weet wat er mis is kunnen wij je product onderzoeken. Je krijgt dan een prijsvoorstel voor de uit te voeren reparaties.
Elders aangeschafte producten
Ook elders aangeschafte laptops, telefoons en tablets kunnen wij in veel gevallen repareren. De kosten voor het opstellen van een offerte bedragen minimaal € 75,-, afhankelijk van het merk. Dien hiervoor een nieuwe retouraanvraag in en kies voor een retour zonder ordergeschiedenis.
Als wij een product niet kunnen repareren krijg je het product terug of sturen wij het voor je door naar een externe reparateur.
Lees meer over de kosten van reparaties
Wat is Azerty pixelgarantie?
Er is weinig zo vervelend als een nieuwe monitor kopen en een dode pixel ontdekken. Daarbij valt een dode pixel zelden onder fabrieksgarantie en is dit dan ook geen reden om deze binnen de garantie te vervangen voor een nieuw exemplaar. Wil je je nieuwe monitor zonder problemen omruilen als deze een dode pixel heeft? Bestel dan de juiste Azerty pixelgarantie bij je monitor.
Dit is afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt. Wij bieden een pixelgarantie aan voor monitoren tot €200, van €201 tot €300, van €301 tot €550, van €551 tot €800, van €801 tot €1000 en van €1001 tot €1500.
De pixelgarantie omvat het volgende:
Omruilen van je monitor bij 1 of meer dode (sub)pixels.
Na omruilen gaat de pixelgarantie over op de vervangende monitor.
30 dagen om te kijken of je scherm dode (sub)pixels bevat en het scherm om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
De pixelgarantie omvat niet:
Pixelgarantie op een product met een prijs hoger dan € xxx,-*.
Pixelgarantie op een artikel dat geen losse monitor is. Dit pixelgarantieproduct is dus niet geldig in combinatie met notebooks, smartphones, spelcomputers, navigatiesystemen, digitale camera's of andere producten met een scherm.
* prijzen zijn afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt.
Mijn artikel heeft transportschade
Meld transportschade via een e-mail naar service@azerty.nl met als onderwerp “Transportschade”. Voeg aan deze mail de volgende foto's toe:
- De doos van de verzending
- Het opvulmateriaal in de doos
- De verpakking van het product
- Het verzendlabel met track & trace (goed leesbaar)
- De schade
Stuur deze mail uiterlijk 48 uur na ontvangst. Dan nemen wij de schade in behandeling en brengen we je op de hoogte van de vervolgstappen.
Hoe moet ik mijn retourzending verpakken?
Als je een artikel retour stuurt, dient deze degelijk verpakt te zijn met een omdoos, zoveel mogelijk inclusief originele verpakking. Plak bij voorkeur geen extra stickers, plakband, etiketten en dergelijke op de verpakking van het product. Stuur de producten altijd voldoende gefrankeerd naar Azerty. Producten die niet voldoende gefrankeerd zijn of onder rembours worden aangeboden zullen wij niet in ontvangst nemen.
De verzender is verantwoordelijk voor de zending totdat deze door Azerty is ontvangen. Wij adviseren je dan ook om product(en) verzekerd te verzenden.
In geval van retour onder herroepingsrecht dient het product volledig inclusief alle accessoires, kabels, boekjes, etc. geretourneerd te worden. Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.