Bezorgen
Bij Azerty kun je je product laten bezorgen, of bij ons komen ophalen. Voor producten die in Raalte op voorraad zijn geldt: op werkdagen voor 23.00 uur of in het weekend voor zondag 22.00 uur besteld, morgen in huis. Bekijk hier veelgestelde vragen over bezorgen bij Azerty. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Zelf regelen
Veelgestelde vragen
Wat zijn de verzendkosten?
Verzenden naar Nederland of België kost € 3,95, tenzij
anders aangegeven.
Verzenden naar Duitsland kost € 6,95.
Afhalen bij Azerty in Raalte is altijd gratis.
Bestel je een product zonder verzendkosten? Dan betaal
je over de hele bestelling geen verzendkosten.
Waar is mijn bestelling?
Je kunt de status van je bestelling zien in je account. Heb je een artikel besteld dat niet op voorraad is in Raalte? Dan moeten we deze bestellen bij de leverancier. In zeldzame gevallen kan de levering langer duren. Zodra je bestelling door ons verzonden wordt krijg je een track & trace-code. Heb je al een track & trace-code ontvangen, maar wordt de bestelling maar niet bezorgd? Neem dan contact met ons op.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
We annuleren een bestelling in de volgende gevallen:
- Een vooruitbetaling is binnen 48 uur nog niet binnen.
- Er stond een prijsfout op de website.
- Een product is niet meer leverbaar.
Je krijgt hierover altijd bericht via e-mail.
Wat zijn de levertijden?
De levertijd hangt af van onze voorraad. Bekijk de uitgebreide uitleg over levertijden.
Als je een artikel dat op voorraad is op een werkdag voor 23.00 uur of in het weekend voor zondag 22.00 uur bestelt, heb je het meestal de volgende werkdag in huis. Bestellingen die betaald worden via MultiSafepay worden direct verwerkt. Betaal je via bankoverschrijving? Dan kan de levering mogelijk een werkdag langer duren.
Kan ik een deellevering aanvragen?
Azerty verzendt orders in principe pas wanneer ze compleet zijn. Als je echter een deel van de producten eerder wilt ontvangen, kun je een verzoek per e-mail indienen bij klantenservice@azerty.nl. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra verzend- en verwerkingskosten aan verbonden zijn.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Jazeker, bekijk de openingstijden van de afhaalbalie voordat je langskomt. Je kunt de afhaalbalie vinden aan de voorzijde van het pand. Neem je ordernummer en legitimatie mee, zodat we je snel kunnen helpen.
Artikelen die op voorraad zijn in Raalte kun je meestal dezelfde dag nog afhalen, zolang de balie nog open is. Zeker weten dat het al klaar ligt? Wacht op de afhaalbevestiging of neem eerst contact met ons op.
Kan ik een bezorgmoment kiezen?
Bij bestelling kun je geen bezorgmoment kiezen. Als je toch een afleverdatum wilt kiezen, neem dan even contact met ons op.
Een handtekening voor ontvangst is altijd vereist, tenzij het pakket in de brievenbus bezorgd kan worden.
Kan ik bij een PostNL-punt laten bezorgen?
Als je je bestelling bij een PostNL-punt wilt laten bezorgen, kies dan bij verzendmethodes onder PostNL voor Afhalen bij een PostNL ophaalpunt.
Ik heb een verkeerd afleveradres ingevoerd
Wanneer je een order hebt geplaatst en een verkeerd afleveradres hebt ingevoerd, stuur dan zo spoedig mogelijk een e-mail naar klantenservice@azerty.nl.
Mijn artikel heeft transportschade
Meld transportschade via een e-mail naar service@azerty.nl met als onderwerp “Transportschade”. Voeg aan deze mail de volgende foto's toe:
- De doos van de verzending
- Het opvulmateriaal in de doos
- De verpakking van het product
- Het verzendlabel met track & trace (goed leesbaar)
- De schade
Stuur deze mail uiterlijk 48 uur na ontvangst. Dan nemen wij de schade in behandeling en brengen we je op de hoogte van de vervolgstappen.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen
Om het product dat je hebt ontvangen om te ruilen naar het juiste product, vragen we je een retournummer aan te vragen via jouw account. Onze serviceafdeling zal ervoor zorgen dat jij het juiste product ontvangt.
Ik heb de bezorger gemist
Als je niet thuis bent wanneer de bezorger langskomt, dan geeft de bezorger het pakket af bij de buren. Als dit niet mogelijk is, dan wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Komt het moment van bezorgen jou niet uit, dan is het meestal mogelijk om vóór de eerste bezorgpoging een ander bezorgmoment aan te geven bij de vervoerder.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen
Is je pakket niet geleverd of duurt het langer dan normaal? Meld dit dan binnen drie weken na ontvangst van de verzendbevestiging bij onze klantenservice. Wij moeten vermiste pakketten namelijk binnen 30 dagen melden bij PostNL. Wij lossen het dan samen met PostNL zo snel mogelijk op.