• In-house assemblage
  • Voor 23.00 uur besteld, volgende werkdag in huis*
  • Eigen technische dienst
  • We helpen je graag: 0572-328120

Veelgestelde vragen over retouren & garantie

Hier hebben we de vragen verzameld over het terugsturen van en garantie op bestellingen bij Azerty.


Mijn product voldoet niet aan mijn verwachting, wat moet ik nu doen?

Is jouw product niet wat je ervan had verwacht of blijkt het product bij ontvangst niet te werken? Dat is natuurlijk niet wat je wenst, maar wij gaan je helpen. Om de door jou gewenste oplossing te ontvangen, vragen we je om een retouraanvraag in te dienen. Je ontvangt van Azerty een retournummer, het retouradres en verzendinstructies om het product terug te sturen.


Waar vind ik mijn lopende retouraanvragen?

Nadat je bent ingelogd op je account klik je op ‘account’. Vervolgens ga je naar ‘retouren’. Hier vind je de status van je lopende retouraanvragen.


Hoe dien ik een retouraanvraag in voor een product dat niet in mijn account staat?  

  • Nadat je bent ingelogd, klik je op ‘mijn account’. Vervolgens ga je naar ‘retouren’. Hier kun je een nieuwe retour aanvragen onder de button ‘Nieuwe retouraanvraag’. Vervolgens selecteer je 'Kies retour zonder ordergeschiedenis'.
  • Vul het factuurnummer van het product in (indien bekend), de naam van het product en het aantal artikelen dat je retour wilt sturen. 
  • Daarna selecteer je de reden van toesturen, de conditie waarin het artikel verkeert en de gewenste oplossing. Ook het serienummer van het product dient vermeld te worden in het daarvoor beschikbare veld.
  • Voeg hier ook eventuele producten uit andere orders toe als je die mee gaat sturen.
  • Vermeld een duidelijke klachtomschrijving en eventuele gewenste oplossing in het opmerkingenveld.
  • Bevestig de aanvraag.
  • Na bevestiging van de aanvraag ontvang je een email met het retournummer, retouradres en de verzendinstructies.

Ik wil mijn product terugsturen, hoe vraag ik een retour aan?

Om een product terug te sturen vraag je op de volgende manier een retour aan:

  • Log in op je account op Azerty.nl
  • Klik op retouren
  • Klik op “nieuwe retouraanvraag”
  • Zoek nu het juiste ordernummer, kies de producten die je wil terug sturen en vul alle gegevens aan.
  • Voeg eventueel producten uit andere orders toe op dezelfde wijze.
  • Vermeld een duidelijke klachtomschrijving en eventuele gewenste oplossing in het opmerkingenveld.
  • Bevestig de aanvraag.
  • Je ontvangt een e-mail met het retournummer, retouradres en verzendinstructies.

Hoe en wanneer kan ik retourkosten declareren?

Retourkosten kunnen in de volgende gevallen worden gedeclareerd:

  • Het product is defect binnen de garantietermijn.
  • Azerty heeft een verkeerd product geleverd.

Retourkosten tot maximaal €16,- kunnen worden gedeclareerd via service@azerty.nl onder vermelding van het retournummer.


Hoe snel wordt mijn terugbetaling verwerkt als ik iets heb geretourneerd?

Zodra onze serviceafdeling je retouraanvraag heeft afgewikkeld en overgaat tot creditering duurt de terugbetaling tussen de 2 en 5 werkdagen.


Kan ik producten die niet bij Azerty zijn aangeschaft opsturen voor service naar Azerty?

Je mag uiteraard een product die niet bij Azerty is aangeschaft ter service in- of meesturen. Hou dan wel rekening met mogelijke onderzoekskosten.  


Wat is de doorlooptijd van een retouraanvraag?

Het verschilt per geval wat de doorlooptijd van een retouraanvraag is. Vaak kunnen we je binnen enkele dagen een indicatie geven en met een passende oplossing komen. Als het product naar de fabrikant of naar een door de fabrikant aangewezen reparateur wordt gestuurd, neemt de verwerkingstijd logischerwijs toe, in sommige gevallen tot vier weken. Zodra er iets verandert aan de status van je retouraanvraag dan laten we dat weten.


Hoeveel jaar garantie heb ik?

Bij een aankoop wordt de wettelijke garantietermijn op de factuur vermeldt. Particuliere bestellingen hebben een wettelijke garantie van 2 jaar. Zakelijke bestellingen hebben een wettelijke garantie van 1 jaar. Na deze termijn kun je in de meeste gevallen via Azerty aanspraak maken op de resterende fabrieksgarantie. Wanneer deze periode is verlopen, betekent dit niet dat Azerty niets meer voor jou kan betekenen. Het komt vaak voor dat we, zelfs in de eerste jaren na de garantieperiode, nog steeds een zeer gunstig reparatievoorstel kunnen doen. Voor vragen over je garantie of het aanvragen van een voorstel kun je contact opnemen via service@azerty.nl.


Zichttermijn

De zichttermijn is geregeld in de consumentenwet onder 'de wet koop op afstand'. Voor zakelijke aankopen is deze regeling niet van toepassing, wat betekent dat er geen wettelijke retourtermijn is voor zakelijke orders.


Restockingskosten

Azerty wil klanten, waar mogelijk, de optie bieden om producten te retourneren. Aangezien veel producten geen standaard voorraad zijn bij Azerty, worden restockingskosten toegepast. Deze kosten worden bepaald op basis van de doorloopsnelheid en de waarde van de betreffende producten.


Manco's melden

Manco's en beschadigingen van je zakelijke order moeten binnen 48 uur na ontvangst worden gemeld. Stuur een e-mail naar klantenservice@azerty.nl, tezamen met een foto van je pakket.


Wat is een dode pixel?

Een dode pixel is een pixel die helemaal geen licht geeft en zwart is. Deze pixel reageert niet meer op signalen van de computer. Deze pixel is duidelijk te herkennen op een witte of lichte achtergrond.

Een heldere pixel blijft constant licht geven. Hier blijven alle subpixels licht geven waardoor deze wit is. Deze pixels zijn duidelijk te herkennen op een donkere of zwarte achtergrond.

Een vaste pixel is een pixel die één kleur weergeeft, bijvoorbeeld blauw, groen of rood. Hier blijft een onderliggende subpixel vast zitten in deze kleur. Deze zijn goed te zien bij een contrastkleur of een witte achtergrond


Wat omvat de Azerty pixelgarantie?

Er is weinig zo vervelend als een nieuwe monitor kopen en een dode pixel ontdekken. Daarbij valt een dode pixel zelden onder fabrieksgarantie en is dit dan ook geen reden om deze binnen de garantie te vervangen voor een nieuw exemplaar. Wil je je nieuwe monitor zonder problemen omruilen als deze een dode pixel heeft? Bestel dan de juiste Azerty pixelgarantie bij je monitor.

Dit is afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt. Wij bieden een pixelgarantie aan voor monitoren tot €200, van €201 tot €300, van €301 tot €550, van €551 tot €800, van €801 tot €1000 en van €1001 tot €1500.

De pixelgarantie tot € xxx,-* omvat het volgende:

  1. Omruilen van je monitor bij 1 of meer dode (sub)pixels.
  2. Na omruilen gaat de pixelgarantie over op de vervangende monitor.
  3. 30 dagen om te kijken of je scherm dode (sub)pixels bevat en het scherm om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

De pixelgarantie tot € xxx,-* omvat niet:

  1. Pixelgarantie op een product met een prijs van € xxx,-* of met een prijs hoger dan € xxx,-*.
  2. Pixelgarantie op een artikel dat geen losse monitor is. Dit pixelgarantieproduct is dus niet geldig in combinatie met notebooks, smartphones, spelcomputers, navigatiesystemen, digitale camera’s of andere producten met een scherm.

* prijzen zijn afhankelijk van welke pixelgarantie je afneemt.

 


Hoe claim ik mijn aangekochte pixelgarantie?

Een pixelgarantieclaim indienen is simpel. Via ‘Mijn Azerty’ kan je een retouraanvraag indienen voor je monitor, via dezelfde procedure als een normale retouraanvraag.

Bezig met laden...